Positionering
Een sterk merk is zoveel meer dan een merknaam en logo. Positionering en brand management staan aan de basis van een succesvol merk en een solide organisatie.
Maar hoe zorg je ervoor dat je vandaag én morgen relevant bent? En hoe blijf je vooroplopen in je markt? Met de Morgenmerk Positionering creëer je in 3 maanden een future-proof merkpositionering.

De positie van je merk

Positionering. Je kunt er op veel verschillende manieren naar kijken. Een positionering bepaalt de positie van je merk in de markt. Ten opzichte van je concurrenten dus.

Maar hij bepaalt ook een heel andere positie. Namelijk die van je merk in de hoofden en harten van je doelgroepen. En wil je impact maken, dan kom je nergens met een one size fits all brand.

Aan de slag?

Morgenmerk PositioneringTM

Morgenmerk helpt je met Positionering en Brand Management. Een merkpositionering van Morgenmerk brengt een aantal dingen teweeg:

  • Hij claimt de perfecte positie in de markt
  • Hij creëert een sterke verbinding met je doelgroepen
  • Hij benadrukt de distinctiveness van je merk
  • Hij staat aan de basis van je bedrijfs- en merkstrategie

Positioneren of herpositioneren?

Wil je je merk positioneren of herpositioneren? De Morgenmerk Positionering is de (over)complete aanpak voor een positionering die ráákt. Gebaseerd op de meest effectieve methodes, ontwikkeld mét oog voor de praktijk. Want zie een wetenschappelijk onderzoek en advies maar eens te implementeren om ook daadwerkelijk te kunnen profiteren van de (her)positionering. De Morgenmerk-belofte: in 3 maanden de perfecte merkpositionering op basis van het MDC-model (Riezebos & Van der Grinten).

Wat houdt de Morgenmerk Positionering in?

#1

Organisatie- en Merkidentiteit
Wat maakt ons ons? We brengen de organisatie-identiteit en merkidentiteit in kaart. Van vroeger naar nu, bedrijfsoriëntatie en SWOT-analyse, visie, missie, waarden en cultuur.

#2

Merkarchitectuur – optioneel
Met welk(e) merk(en) zijn we actief in de markt en vanuit welk(e) merk(en) spreken we mensen aan? Van merkenportfolio tot merknaamstrategie.

#3

Doelgroepanalyse
Onderzoek naar de doelgroep en inzicht in het brein van de klant. Problemen, behoeften, associaties, klantinterviews, persona’s en meer.

#4

Concurrentie-analyse
Analyse van de concurrentie en inzicht in hun positionering. Concurrentie-identificatie, Porters 5-krachtenmodel, doelgroepinterviews, analyse positioneringconcurrenten.

#5

Positionering
Uitwerkingen advies van de merkpositionering. Van categorisatie (thinking inside the box, please) tot focusdoelgroepen, archetype, onderscheidend vermogen, merkessentie en Brand Key.

Meer weten over Positionering en Brand Management?

Vertel ons je verhaal, leg ons je uitdaging voor. We denken graag met je mee. Neem contact op. Tomorrow starts today.

Get started
Waarden

       De guiding principles van Morgenmerk

Authentic

Alleen échte merken krijgen een plekje in het hart van hun doelgroepen. Authenticiteit beats bla bla.

Memorable

Verras. Verbaas. Blink uit. Val op. Opmerkelijk zijn is een voorwaarde om voorop te lopen in welke markt dan ook.

Future-proof

Wil je overmorgen nog relevant zijn, denk aan morgen. Zo word én blijf je relevant en succesvol.

Together

Strategie bepalen is geen kwestie van advies op afstand. Of een keuze opleggen. Together we make it work.

Pascal Biesterbos
Dit is Morgenmerk
who
Pascal Biesterbos
ACTIVITIES
MERKSTRATEGIE, BRANDING & MERKENBELEID
Services
POSITIONERING, WORKSHOPS & INTERIM BRAND MANAGEMENT

Get in touch

Get in touch

Get in touch

Get in touch

Get in touch

Get in touch